joi, 9 aprilie 2009

Psalmul 109

1. (Catre mai marele cantaretilor. Un psalm al lui David.) Dumnezeul laudei mele, nu tacea!

2. Caci protivnicii au deschis impotriva mea o gura rea si inselatoare, imi vorbesc cu o limba mincinoasa,

3. ma inconjoara cu cuvantari pline de ura, si se razboiesc cu mine fara temei.

4. Pe cand eu ii iubesc, ei imi sunt protivnici; dar eu alerg la rugaciune.

5. Ei imi intorc rau pentru bine, si ura pentru dragostea mea.

6. Pe vrajmasul meu pune-l supt stapanirea unui om rau, si un paras sa stea la dreapta lui!

7. Cand va fi judecat, sa fie gasit vinovat, si rugaciunea lui sa treaca drept un pacat!

8. Putine sa-i fie zilele la numar, si slujba sa i-o ia altul!

9. Sa-i ramana copiii orfani, si nevasta-sa vaduva!

10. Copiii lui sa umble fara niciun capatai si sa cerseasca, sa-si caute panea departe de locuinta lor daramata!

11. Cel ce l-a imprumutat, sa-i puna mana pe tot ce are, si strainii sa-i jafuiasca rodul muncii lui!

12. Nimeni sa nu mai tina la el, si nimeni sa n'aiba mila de orfanii lui!

13. Urmasii lui sa fie nimiciti, si sa li se stanga numele in neamul urmator!

14. Nelegiuirea parintilor sai sa ramana ca aducere aminte inaintea Domnului, si sa nu se stearga pacatul mamei lui!

15. Domnul sa-i aiba totdeauna inaintea ochilor, ca sa le stearga pomenirea de pe pamant,

16. pentruca nu si-a adus aminte sa faca indurare, pentruca a prigonit pe cel nenorocit si pe cel lipsit, pana acolo incat sa omoare pe omul cu inima zdrobita!

17. Ii placea blestemul: sa cada asupra lui! Nu-i placea binecuvantarea: sa se departeze de el!

18. Se imbraca cu blestemul cum se imbraca cu haina lui, ii patrunde ca apa inlauntrul lui, ca untdelemnul in oase!

19. Deaceea, sa-i slujeasca de vesmant ca sa se acopere, de incingatoare cu care sa fie totdeauna incins!

20. Aceasta sa fie, din partea Domnului, plata vrajmasilor mei, si a celor ce vorbesc cu rautate de mine!

21. Iar Tu, Doamne, Dumnezeule, lucreaza pentru mine din pricina Numelui Tau, caci mare este bunatatea ta; izbaveste-ma!

22. Sant nenorocit si lipsit, si imi e ranita inima inlauntrul meu.

23. Pier ca umbra gata sa treaca, sunt izgonit ca o lacusta.

24. Mi-au slabit genunchii de post, si mi s-a sleit trupul de slabiciune.

25. Am ajuns de ocara lor; cand ma privesc ei, dau din cap.

26. Ajuta-mi, Doamne, Dumnezeul meu! Scapa-ma prin bunatatea Ta!

27. Si sa stie ca mana Ta, ca Tu, Doamne, ai facut lucrul acesta!

28. Macar ca ei blastama, Tu binecuvinteaza; macar ca se ridica ei impotriva mea, vor fi infruntati, iar robul Tau se va bucura.

29. Protivnicii mei sa se imbrace cu ocara, sa se acopere cu rusinea lor cum se acopar cu o manta!

30. Voi lauda foarte mult cu gura mea pe Domnul, Il voi mari in mijlocul multimii;

31. caci El sta la dreapta saracului, ca sa-l izbaveasca de cei ce-l osandesc.