joi, 9 aprilie 2009

Psalmul 50

1. (Un psalm al lui Asaf.) Dumnezeu, da, Dumnezeu, Domnul, vorbeste, si cheama pamantul, dela rasaritul soarelui pana la asfintitul lui.

2. Din Sion, care este intruparea frumusetei desavarsite, de acolo straluceste Dumnezeu.

3. Dumnezeul nostru vine si nu tace. Inaintea Lui merge un foc mistuitor, si imprejurul Lui o furtuna puternica.

4. El striga spre ceruri sus, si spre pamant, ca sa judece pe poporul Sau:

5. "Strangeti-Mi pe credinciosii Mei, care au facut legamant cu Mine prin jertfa!"

6. Atunci cerurile vor vesti dreptatea Lui, caci Dumnezeu este cel ce judeca.

7. Asculta, poporul Meu, si voi vorbi; asculta, Israele, si te voi instiinta. Eu sunt Dumnezeu, Dumnezeul tau.

8. Nu pentru jertfele tale te mustru: caci arderile tale de tot sunt necurmat inaintea Mea.

9. Nu voi lua tauri din casa ta, nici tapi din staulele tale.

10. Caci ale Mele sunt toate dobitoacele padurilor, toate fiarele muntilor cu miile lor.

11. Eu cunosc toate pasarile de pe munti, si tot ce se misca pe camp este al Meu.

12. Daca Mi-ar fi foame, nu ti-as spune tie, caci a mea este lumea si tot ce cuprinde ea.

13. Oare mananc Eu carnea taurilor? Oare beau Eu sangele tapilor?

14. Adu ca jertfa lui Dumnezeu multamiri, si implineste-ti juruintele facute Celui Prea Inalt.

15. Cheama-Ma in ziua necazului, si Eu te voi izbavi, iar tu Ma vei proslavi!

16. Dumnezeu zice insa celui rau: "Ce tot insiri tu legile Mele, si ai in gura legamantul Meu,

17. cand tu urasti mustrarile, si arunci cuvintele Mele inapoia ta?

18. Daca vezi un hot, te unesti cu el, si te insotesti cu preacurvarii.

19. Dai drumul gurii la rau, si limba ta urzeste viclesuguri.

20. Stai si vorbesti impotriva fratelui tau, clevetesti pe fiul mamei tale.

21. Iata ce ai facut, si Eu am tacut. Ti-ai inchipuit ca Eu sunt ca tine. Dar te voi mustra, si iti voi pune totul supt ochi!

22. Luati seama dar, voi cari uitati pe Dumnezeu, ca nu cumva sa va sfasii, si sa nu fie nimeni sa va scape.

23. Cine aduce multamiri, ca jertfa, acela Ma proslaveste, si celui ce vegheaza asupra caii lui, aceluia ii voi arata mantuirea lui Dumnezeu.