joi, 9 aprilie 2009

Psalmul 71

1. In Tine, Doamne, imi caut scaparea: sa nu raman de rusine niciodata!

2. Scapa-ma, in dreptatea Ta, si izbaveste-ma! Pleaca-Ti urechea spre mine, si ajuta-mi.

3. Fii o stanca de adapost pentru mine, unde sa pot fugi totdeauna! Tu ai hotarat sa ma scapi, caci Tu esti stanca si cetatuia mea.

4. Izbaveste-ma, Dumnezeule, din mana celui rau, din mana omului nelegiuit si asupritor!

5. Caci Tu esti nadejdea mea, Doamne, Dumnezeule! In Tine ma incred din tineretea mea.

6. Pe Tine ma sprijinesc, din pantecele mamei mele. Tu esti Binefacatorul meu inca din pantecele mamei; pe Tine Te laud fara-'ncetare.

7. Pentru multi am ajuns ca o minune, dar Tu esti scaparea mea cea tare.

8. Sa mi se umple gura de laudele Tale, si'n fiecare zi sa Te slaveasca!

9. Nu ma lepada la vremea batranetei; cand mi se duc puterile, nu ma parasi!

10. Caci vrajmasii mei vorbesc de mine, si ceice-mi pandesc viata se sfatuiesc intre ei,

11. zicand: "L-a parasit Dumnezeu; urmariti-l, puneti mana pe el, caci nu-i nimeni care sa-l scape!"

12. Dumnezeule, nu Te departa de mine! Dumnezeule, vino de grab in ajutorul meu!

13. Sa ramana de rusine si nimiciti, cei ce vor sa-mi ia viata! Sa fie acoperiti de rusine si de ocara, cei ce-mi cauta perzarea!

14. Si eu voi nadajdui pururea, Te voi lauda tot mai mult.

15. Gura mea va vesti, zi de zi, dreptatea si mantuirea Ta, caci nu-i cunosc marginile.

16. Voi spune lucrarile Tale cele puternice, Doamne, Dumnezeule! Voi pomeni dreptatea Ta si numai pe a Ta.

17. Dumnezeule, Tu m'ai invatat din tinereta, si pana acum eu vestesc minunile Tale.

18. Nu ma parasi, Dumnezeule, chiar la batranete carunte, ca sa vestesc taria Ta neamului de acum, si puterea Ta neamului de oameni care va veni!

19. Dreptatea Ta, Dumnezeule, ajunge pana la cer; Tu ai savarsit lucruri mari: Dumnezeule, cine este ca Tine?

20. Ne-ai facut sa trecem prin multe necazuri si nenorociri; dar ne vei da iaras viata, ne vei scoate iaras din adancurile pamantului.

21. Inalta-mi marimea mea, intoarce-Te, si mangaie-ma din nou!

22. Si te voi lauda in sunet de alauta, Iti voi canta credinciosia. Dumnezeule, Te voi lauda cu arfa, Sfantul lui Israel!

23. Cand Te voi lauda, voi fi cu bucuria pe buze, cu bucuria in sufletul, pe care mi l-ai izbavit;

24. si limba mea va vesti zi de zi dreptatea Ta, caci cei ce-mi cauta pierzarea sunt rusinati si rosi de rusine.