joi, 9 aprilie 2009

Psalmul 44

1. (Catre mai marele cantaretilor. Un psalm al fiilor lui Core. O cantare.) Dumnezeule, am auzit cu urechile noastre, si parintii nostri ne-au povestit lucrarile, pe cari le-ai facut pe vremea lor, in zilele de odinioara.

2. Cu mana Ta, ai izgonit neamuri, ca sa-i sadesti pe ei, ai lovit popoare, ca sa-i intinzi pe ei.

3. Caci nu prin sabia lor au pus mana pe tara, nu bratul lor i-a mantuit, ci dreapta Ta, bratul Tau, lumina Fetei Tale, pentruca ii iubeai.

4. Dumnezeule, Tu esti Imparatul meu: porunceste izbavirea lui Iacov!

5. Cu Tine doboram pe vrajmasii nostri, cu Numele Tau zdrobim pe protivnicii nostri.

6. Caci nu in arcul meu ma incred, nu sabia mea ma va scapa;

7. ci Tu ne izbavesti de vrajmasii nostri, si dai de rusine pe cei ce ne urasc.

8. Noi, in fiecare zi, ne laudam cu Dumnezeu, si pururea slavim Numele Tau. -(Oprire).

9. Dar Tu ne lepezi, ne acoperi de rusine, nu mai iesi cu ostirile noastre;

10. ne faci sa dam dosul inaintea vrajmasului, si ceice ne urasc, ridica prazi luate dela noi.

11. Ne dai ca pe niste oi de mancat, si ne risipesti printre neamuri.

12. Vinzi pe poporul Tau pe nimic, si nu-l socotesti de mare pret.

13. Ne faci de ocara vecinilor nostri, de batjocura si de rasul celor ce ne inconjoara.

14. Ne faci de pomina printre neamuri, si pricina de clatinare din cap printre popoare.

15. Ocara mea este totdeauna inaintea mea, si rusinea imi acopere fata,

16. la glasul celui ce ma batjocoreste si ma ocaraste, la vederea vrajmasului si razbunatorului.

17. Toate acestea ni se intampla, fara ca noi sa Te fi uitat, fara sa fi calcat legamantul Tau:

18. da, inima nu ni s-a abatut, pasii nu ni s-au departat de pe cararea Ta,

19. ca sa ne zdrobesti in locuinta sacalilor, si sa ne acoperi cu umbra mortii.

20. Daca am fi uitat Numele Dumnezeului nostru, si ne-am fi intins manile spre un dumnezeu strain,

21. n'ar sti Dumnezeu lucrul acesta, El, care cunoaste tainele inimii?

22. Dar din pricina Ta santem junghiati in toate zilele, santem priviti ca niste oi sortite pentru macelarie.

23. Trezeste-Te! Pentruce dormi, Doamne? Trezeste-Te! Nu ne lepada pe vecie!

24. Pentruce Iti ascunzi Fata? Pentruce uiti de nenorocirea si apasarea noastra?

25. Caci sufletul ne este doborat in tarana de mahnire, trupul nostru este lipit de pamant.

26. Scoala-Te, ca sa ne ajuti! Izbaveste-ne, pentru bunatatea Ta!