joi, 9 aprilie 2009

Psalmul 73

1. (Un psalm al lui Asaf.) Da, bun este Dumnezeu cu Israel, cu cei cu inima curata.

2. Totus, era sa mi se indoaie piciorul, si erau sa-mi alunece pasii!

3. Caci ma uitam cu jind la cei nesocotiti, cand vedeam fericirea celor rai.

4. Intr'adevar, nimic nu-i turbura pana la moarte, si trupul le este incarcat de grasime.

5. N'au parte de suferintele omenesti, si nu sunt loviti ca ceilalti oameni.

6. Deaceea mandria le slujeste ca salba, si asuprirea este haina care-i inveleste.

7. Li se bulbuca ochii de grasime, si au mai mult decat le-ar dori inima.

8. Rad, si vorbesc cu rautate de asuprire: vorbesc de sus,

9. isi inalta gura pana la ceruri, si limba le cutreiera pamantul.

10. Deaceea alearga lumea la ei, inghite apa din plin,

11. si zice: "Ce ar putea sa stie Dumnezeu, si ce ar putea sa cunoasca Cel Prea Inalt?"

12. Asa sunt cei rai: totdeauna fericiti, si isi maresc bogatiile.

13. Degeaba dar mi-am curatit eu inima, si mi-am spalat manile in nevinovatie:

14. caci in fiecare zi sunt lovit, si in toate diminetile sunt pedepsit.

15. Daca as zice: "Vreau sa vorbesc ca ei," iata ca n'as fi credincios neamului copiilor Tai.

16. M'am gandit la aceste lucruri ca sa le pricep, dar zadarnica mi-a fost truda,

17. pana ce am intrat in sfantul locas al lui Dumnezeu, si am luat seama la soarta dela urma a celor rai.

18. Da, Tu-i pui in locuri alunecoase, si-i arunci in prapad.

19. Cum sunt nimiciti intr'o clipa! Sant perduti, prapaditi printr'un sfarsit napraznic.

20. Ca un vis la desteptare, asa le lepezi chipul, Doamne, la desteptarea Ta!

21. Cand mi se amara inima, si ma simteam strapuns in maruntaie,

22. eram prost si fara judecata, eram ca un dobitoc inaintea Ta.

23. Insa eu sunt totdeauna cu Tine, Tu m'ai apucat de mana dreapta;

24. ma vei calauzi cu sfatul Tau, apoi ma vei primi in slava.

25. Pe cine altul am eu in cer afara de Tine? Si pe pamant nu-mi gasesc placerea in nimeni decat in Tine.

26. Carnea si inima pot sa mi se prapadeasca: fiindca Dumnezeu va fi pururea stanca inimii mele si partea mea de mostenire.

27. Caci iata ca ceice se departeaza de Tine, pier; Tu nimicesti pe toti ceice-Ti sunt necredinciosi.

28. Cat pentru mine, fericirea mea este sa ma apropii de Dumnezeu: pe Domnul Dumnezeu Il fac locul meu de adapost, ca sa povestesc toate lucrarile Tale.